מאמרים מקצועיים

מאמר על חומר האיטום שמפחית חום וקרינת שמש WINGUM PLUS H20 REFLEX של חברת וינקלר

Winkler המים שמנצחים את המים

26 ביולי 2017

בעיית חדירת מים למבנים מהווה יותר מ-50% מסך הבעיות שקיימות במבנים והדבר מוביל להתדרדרות, אמנם איטית אך בהחלט עקבית, במצב המבנים.

חברת Winkler פיתחה את אחת המערכות החדשניות ביותר לאיטום נגד מים ולצורך הצגת המוצר ודרכי השימוש בו, היא בחרה במבנה מגורים בן שבע קומות בעיר סירקוזה שבדרום האי סיציליה – מבנה בעל גג שטוח של כ-600 מ"ר ללא הגנה תרמית שסובל כבר תקופה ארוכה מחדירת מים בלתי פוסקת.

המשימה שהיתה לפתור את שתי הבעיות העיקריות שהמבנה סבל מהן – בידוד תרמי ואיטום נגד מים – הופקדה בידי המתכנן, אינג' פבריציו ריאלה, והיועץ הטכני והסוכן האזורי של חברת Winkler, אלדו לה רוזה. הייעוץ הטכני היווה גורם חשוב במשימה מכיוון שהיה צורך לאתר בשוק את המוצרים האידיאליים ביותר למשימה בהתאם למבנה ולאפשרויות הביצוע. לעניין הבידוד התרמי הבחירה נפלה על שכבת בטון קל-משקל של חברת Edilteco בעל מקדם בידוד של Isocalp Fein 300 אשר הונח בשכבה אחידה בעובי ממוצע של 7-6 סנטימטרים. לאחר מכן החלו עבודות האיטום נגד מים ולצורך כך השתמשו בקרום נוזלי Wingum Plus H2O Reflex של חברת Winkler. הקרום הנוזלי חוזק בבד לא ארוג (Wintechno Mat) של חברת Winkler כשהחלקים ההיקפיים (החיבורים האופקיים/אנכיים) חוזקו בעזרת הרצועה האוטמת Winkler Bc Seal Band עם Winclean Winkler – הגנה סופית שקופה עליונה דוחה לכלוך, הכול מבית חברת Winkler.

תמונה1

בדרך זו חברת Winkler שידרגה את מערכת האיטום של המבנה תוך שימוש ברכיבים שונים שתרמו, מצד אחד, לשיפור משמעותי ברמת האיטום, ומצד שני, הבטיחה אפשרות להמשך טיפול שוטף על הצד הטוב ביותר.

Wingum Plus H2O Reflex הוא קרום נוזלי אלסטומרי לבן על בסיס מים שלנוסחה שלו נוספו תוספים מיוחדים שמקנים לו החזר גבוה של קרני שמש – דבר שמסייע לשמור לאורך זמן על חוזק הכיסויים והקרומים שאוטמים נגד מים. בזכות תכונות מצוינות אלה, המוצר קיבל בארה"ב את תווי האיכות של CRRC – Cool Roof Rating Council"" ו-"Title 24 Compliant" וכל זאת בנוסף לזכייה בפרס היוקרתי "Energy Star" מטעם תכניתו של ממשל ארה"ב לקידום הפחתת צריכת האנרגיה באמצעות מוצרי הצריכה. ניתן להשתמש ב- Wingum Plus H2Oעל סוגי משטחים שונים ומגוונים – בין השאר על בטון, צמנט, בטון סיבי (fiber cement), פנלים מבודדים, שכבות זפת ועוד, והוא יעיל במיוחד במקומות שבהם יש צורך לשפר את הגשרים התרמיים ולהוריד משמעותית את חום קרני השמש – דבר שמתבטא בחסכון באנרגיה למיזוג המבנים.

תמונה2

המוצר הוא בעל עמידות טובה מאוד למים עומדים ואידיאלי גם ליישום על משטחים רחבים כמו במקרה של הגג השטוח ששימש להדגמת המוצר לעיל. Wingum Plus H2O Reflex מוכן לשימוש וניתן ליישם אותו ישירות בעזרת רולר עם שערות קצרות, מברשת, מטאטא או בהתזה ללא אוויר על תשתית נקייה ויבשה, בשתי שכבות מינימום (יש להמתין לפחות 24 שעות בין שכבה לשכבה) כדי להשיג עובי אחיד והומוגני שהוא אידיאלי לאיטום נגד מים. ניתן ליישם את המוצר בתנאי טמפרטורה שבין 5+ ועד 40+ מעלות צלזיוס. היקף השימוש הוא 1.6-1.4 ק"ג/מ"ר (1.8-1.6 ק"ג/מ"ר בשתי שכבות ומסגרת מחזקת) והוא מאוד פרקטי ליישום – מספיק לנקות היטב את התשתית ולהסיר אבק, חלקים מתפוררים, חומרים זרים או חומרים מונעי הידבקות, לבדוק את רמת הלחות וליישם לפי ההוראות.

במקרה של הטיפול במבנה שלעיל בסירקוזה, בהתחשב בשטח הרחב של הגג השתמשו גם בבד חיזוק מסוג Wintechno Mat שאיפשר ליצור אחידות בקטעים לא אחידים של השטח וכך ליצור עמידות גבוהה עוד יותר נגד פגעי מזג האוויר. העבודה הושלמה עם Winkler Bc Seal Band, הרצועה הבוטילית שנצמדת מעצמה, עם הגנה של פוליפרופילן TNT לאיטום מושלם של הפינות, ולבסוף השתמשו בשכבת Protettivo Winclean – הנוסחה השקופה על בסיס מים שדוחה לכלוך ומיועדת בעיקר להגנה על מוצרי ההגנה והאיטום נגד מים והמוצרים שמחזירים קרני שמש של חברת Winkler. המשימה כולה הושלמה בפחות מ-15 ימי עבודה. הדבר רק מדגיש את פשטות השימוש בחומרים עם שביעות רצון מלאה של כל הגורמים – הן אנשי המקצוע והן הדיירים ובעלי המבנה עצמם.

תמונה3

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *