מאמרים מקצועיים

מאמר על איך להכין ולשקם תשתיות לפני חידוש איטום

לפני כל פעולת איטום, במיוחד כאשר מתכננים להשתמש ביריעות הנוזליות החדשות, יש לדאוג שהתשתית תהיה אחידה באמצעות שימוש במלט מהיר התקשרות חדשני שניתן לשימוש בתנאים סביבתיים קשים. הדרך הטובה ביותר להכין ולשקם תשתיות לפני האיטום, ולקבל תוצאות מקסימליות, היא להשתמש במערכות ללא סולבנטים. המטרה היא שכל הרכיבים יעבדו יחד כדי להבטיח פתרון ארוך טווח.

ת1

 

הערכת התשתית היא חיונית בשיקומה לפני האיטום

בהחלט ניתן לומר שאיטום מעולה מתחיל עם הדרך בה מכינים את התשתית, בין אם מדובר בבטון, יציקות צמנט לריצוף, כיסוי של יריעות ביטומן ישנות או גבס לטיפול בקירות.

זה גם נכון עבור כל סוג של טיפול במיוחד כאשר משתמשים במוצרי איטום נוזליים.

לכל תשתית יש את המאפיינים והנקודות הקריטיות שלה. למטרה זו, הדבר הראשון שיש לעשות הוא להעריך בתשומת לב את הסוג והמצב של התשתית. גורם נוסף שיש לשקול קשור לתנאי מזג האוויר במקום בו נמצאות התשתיות לריצוף. האנליזה של התשתית תקבע את הפעולות שיש לנקוט.

בדומה לכך, תנאי אקלים שונים דורשים הערכות עקביות, ובדרך כלל מומלץ להשתמש במוצרים מהדור האחרון, מכיוון שהם מבטיחים ביצועים מעולים אפילו בתנאים הקיצוניים ביותר בטמפרטורות בין 0 ל- 45 מעלות צלסיוס.

 

משטחים לחים או רטובים? איך לשקם תשתיות בעייתיות לפני איטום

פרמטר נוסף שיש לשקול כאשר רוצים להכין ולשקם תשתיות לפני איטום, הוא נוכחות של לחות ואולי אף משטחים רטובים או רטובים מאוד.

כיום, הודות למחקר ופיתוח טכנולוגיים, קיימים פתרונות מצוינים המתאימים במיוחד למצבים אלה. לדוגמה קיימות "מערכות", כלומר סדרה של מוצרים המתוכננים כך שיגיבו יחד בצורה מושלמת על מנת לתת את הערבות המקסימליות ליעילות.

כדי לשקם משטחי בטון, מלט, גבס וכדומה, לאחר סילוק החלקים הבלויים או החלקים המתפוררים שניתן לנתק בקלות מהבסיס, מומלץ להשתמש במלט תיקסוטרופי מהיר התקשרות כגון Win Bituroof. ניתן להשתמש במוצר זה כדי לטפל בהבדלי עובי בתשתית, להפוך אותה לאחידה, והוא כולל תוספים המסוגלים לשלוט בהתכווצות הן בשלב הפלסטי של התשתית והן בשלב לאחר התקשות.

ת2

התשתית עכשיו מוכנה לאיטום

לאחר שפני השטח נוקו, יושרו ושוקמו, היכן שנדרש, התשתית מוכנה לאיטום. כבר הזכרנו את השימוש ב"מערכות" איטום להבטחת הביצועים הטובים ביותר לגגות שטוחים, משטחי חוץ מרוצפים ולמרפסות.

למעשה, מערכות חדשניות אלה, בנוסף לאיטום המעולה, גם עוזרות להגן על התשתית.

פתרונות חדשים אלה אינם דורשים שימוש בפריימר והם מוכנים לשימוש. אין צורך להוסיף מים או רכיבים אחרים כגון סולבנטים, אשר הוחלפו על ידי פתרונות על בסיס מים, לתועלת בריאות האנשים והסביבה.

ברור כי השימוש במוצרים אלה חוסך בחומרים, מצמצם את זמן ההתקנה ומאפשר ניקוי קל ומהיר יותר של אתר העבודה.

 

עבודה בתנאי מזג אוויר קיצוניים

ההכנה של התשתית ושלב האיטום יכולים להתבצע תחת תנאים סביבתיים קיצוניים כגון לחות גבוהה, נוכחות של מים, טמפרטורות גבוהות מאוד או נמוכות מאוד. במצב זה, מוצר האיטום הנוזלי צריך להיות מותאם לתנאים, לעמוד בשוקים תרמיים ללא בעיות ובו זמנית, להבטיח קישור מושלם ומהיר של האיטום.

 

אחרון חביב: הכנת תשתית הגג

כאשר מכינים תשתיות של גג, יש לשים לב במיוחד למכשולים כגון ארובות, תפרים, ניקוזים. יש לשים לב גם לחריגות בשכבת הבטון, או התפוררות ואפילו התפרקות חלקית של יריעות הביטומן הקיימות. למעשה, ידוע כי מכשולים אלה עלולים להפוך בקלות לגורמים קריטיים כאשר עלינו לבצע איטום נכון וארוך טווח. שימוש בפתרונות איטום נוזליים פותר בצורה משמעותית בעיה זו, בזכות הקלות בה המוצר נצמד לתשתית, ומגיע אפילו לפינות המרוחקות והבלתי מושגות ביותר.

בנוסף, בעבר היה להמתין שהתשתיות "יבשילו" בצורה מושלמת, לקבלת המרקם הנכון ויציבות לפני האיטום. כיום, עם המוצרים החדשניים, ניתן ליישם את מוצרי האיטום אפילו על בטון ומלט שלא עברו עדיין אשפרה מלאה. פתרונות אלה פועלים את פעולתם כמחסום למים אפילו בנוכחות לחות קבועה, ומקלים מאוד על חיי מתקין הגגות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *